Sergej Lojko: Peklo na letisku

Peklo na letišti

Je ich zúfalo málo a čelia obrovskej presile. Ich životný priestor ohraničujú spálené ruiny doneckého  letiska – ešte pred nedávnom architektonickej pýchy Ukrajiny. Celé mesiace bránia pozície tejto improvizovanej pevnosti. Akejsi ukrajinskej verzie Alama, Westerplatte či Camerone hlboko v tyle územia ovládaného pro ruskými separatistami. Práve separatisti neustále útočiaci na túto poslednú baštu Ukrajiny im dali meno, ktoré obletelo svet. Continue reading

Čas bojovať!

poprava_kolaborantskeho_novinara_A_Kriza
To, že modernita a zvlášť moderné umenie je skutočnou kolískou hnusu, netreba normálnemu človeku zvlášť vysvetľovať. Ale že jeho podstata je skutočne satanská je vidieť aj podľa scenára hry Naše násilí a vaše násilí, ktorá má byť uvedená v brnenskom divadle Husa na provázku v rámci festivalu Divadelný svět Brno. V nej je okrem iného obsiahnutá scéna, v ktorej herec predstavujúci Krista znásilní moslimskú ženu. Na výčitky o obludnosti celého predstavenia vedenie festivalu reagovalo zvyčajnými slabomyseľnými frázami o slobode umeleckého vyjadrovania a odporučilo protestujúcim ľuďom, aby na hru nešli, ak sa im nepáči. Tu sa priam núka otázka, či by sa podobnými argumentami dala obhájiť aj hra, kde by skupina sýrskych migrantov podobným spôsobom “kultúrne obohatila” nemeckú školáčku.

Continue reading

Prípad Havran

havran_vypredaj

Dlhý čas som rozmýšľal, či mám napísať reakciu na tvorbu osoby tak deštruktívnej a sociopatickej, akou nepochybne je spisovateľ, komentátor a “teológ” Michal Havran. Či sa vôbec oplatí reagovať na jeho hysterické a afektované útoky na každého, kto nemá tak ako on homoerotické fantázie s utečencami, moslimami, či eurokraciou. Túto myšlienku som načas opustil ako zbytočnú stratu času, avšak pod vplyvom udalostí posledných týždňov som sa k danej téme predsa len vrátil.

Vražda #All for Jána a jeho priateľky totiž spôsobila masovú hystériu, ktorej plodom bolo konštatovanie, že “útok na novinárov je útokom na nás všetkých”, ako som si prečítal na jednom z transparentov na “spontánnych” zhromaždeniach. Opozícia, médiá a prezident Kiska už majú vinníka a to bez toho, aby prebehlo riadne vyšetrovanie, zadržanie páchateľov a súdny proces. Týmto sa nezastávam našej kozmeticky upravenej a skorumpovanej vlády, ani zahraničných kolonizátorov. Keby bolo po mojom, všetci by sa museli porúčať z Republiky, a to bez ohľadu na to či sú talianskeho, nemeckého, či kórejského pôvodu, lebo ani jeden sa u nás nedostal k majetku slušným, alebo aspoň férovým spôsobom. Avšak táto hystéria má za následok, že novinári začínajú byť považovaní za akýchsi sekulárnych svätcov, dobre že nie verejných činiteľov, a to nie je správne! Väčšina z nich totiž už roky za cudzie peniaze urputne vo svojich článkoch bojuje proti našej kultúre, náboženstvu a dejinám. Aj keď to možno nie je Kuciakov prípad, je dôležité tento trend demaskovať na príklade tak význačnom a symptomatickom, akým je práve Michal Havran.   Continue reading

Špinavá vojna

Zlí kolonizátori a úbohé domorodé obyvateľstvo. Presne v tejto rovnici nás vzdelávali na hodinách dejepisu a to nie len pred rokom 1989.

Knihy od vydavateľstva Český cestovateľ rozprávajú ale trochu iný príbeh. Publikácia od Adreasa Lutza opisuje udalosti zabudnutej vojny vo francúzskom Alžírsku v rokoch 1954- 1962. Continue reading

Vojna po vojne

Hoci kniha od Milici Majerikovej- Molitoris už rozhodne nepatrí medzi „horúce“ novinky na slovenskom knižnom trhu je natoľko zaujímavá jej téma, že sme sa ju vám rozhodli bližšie predstaviť. Continue reading

Neklamte náš ľud – recenzia

František Kollár ako neochvejný bojovník za samostatnosť Slovenska prináša čitateľovi nové, nepoznané a úmyselne zatajované skutočnosti, o zápase za slovenskú svojbytnosť v emigrácii po roku 1945, a neskôr ako predseda Hnutia za oslobodenie Slovenska, aj po roku 1989 na Slovensku. Na základe dokumentov, fotografií a archívnych materiálov vyvracia romantickú tézu o budovaní samostatnosti politikmi HZDS, či o V. Mečiarovi ako o „otcovi“ novodobej SR. Jeho kniha je priamou reakciou na memoáre A.M.Húsku, vrcholného politika HZDS a na jeho spomienky z knihy „Svedectvo o štátotvornom príbehu“, kde popisuje rokovania ohľadne rozdelenia Československa. Pritom čitateľovi odkrýva dosiaľ nepoznané, alebo málo poznané zákulisia práce slovenských exulantov, ako aj ich činnosť do rozdelenia ČSFR. Nekompromisne odkrýva a dokazuje pôvod a minulosť ponovembrových politikov, ich počiny a konzervovanie faktickej beztrestnosti za zločiny spáchané na slovenskom ľude od roku 1945. Nemala by chýbať v knižnici každého, komu nie je štúdium slovenských dejín cudzie.

V prípade záujmu o knihu nás prosím kontaktujte na e-mail:

oz. mea.patria@gmail.com , cena knihy je 4,99 € + poštovné (2,35 €).

Slovenská televízia nám ponúkla dva skvosty

V kontexte odvysielaného dokumentu dňa 2. septembra 2014 vo verejnoprávnej Slovenskej televízii Povstanie Slovensko 1939-1945 od režiséra Vladimíra Štrica a následnej diskusie Večera s Havranom, ktoré už pred odvysielaním vyvolali mnohé vášnivé osobné, ale
aj virtuálne diskusie prívržencov, ako aj odporcov takzvaného SNP, si dovolím reagovať na niektoré momenty oboch relácií.

Continue reading